Lázár egykori iskolatársa cégéhez tette át a MÁV-csoport beszerzéseit

  • narancs.hu
  • 2024. március 21.

Belpol

A mozdonyalkatrésztől a gumiabroncson át az üzemanyagig minden beszerzést Bada János cége kezel.

Lázár János építési és közlekedési miniszter kezdeményezésére tavaly év végén átalakították a tárca portfoliójához tartozó állami vállalatok működési rendjét: egyetlen hónap alatt csoportosították át a MÁV Szolgáltató Központ Zrt.-hez (MÁV SZK) a beszerzéseket és készletgazdálkodást – írja a 24.hu.

Elvették a többi között az 57 ezer munkavállalót összefogó MÁV Zrt., a vasúti személyszállítást lebonyolító MÁV Start, a Volánbusz és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezetésének önálló döntési jogköreit,

így most már a mozdonyalkatrésztől a gumiabroncson át az üzemanyagig gyakorlatilag minden vásárlás és eszközbeszerzés ügyében a MÁV SZK-nál kell leadniuk a rendelést.

Az átszervezéssel minden érintett vállalat beszerzéssel foglalkozó személyi állománya, összesen 700–800 fő is átkerült a Bada János által irányított céghez, amely az Opten cégadatai szerint összesen 3717 főt foglalkoztat.

Lázár tavaly nevezte ki a MÁV SZK vezérigazgatójának Badát, jóllehet előtte nem rendelkezett nagyvállalati vezetői tapasztalattal. Az ügyvéd a miniszter régi bizalmi embere, kapcsolatuk a hódmezővásárhelyi iskolai évekig nyúlik vissza, amikor évfolyamtársak voltak a Bethlen Gimnáziumban.

Bada János a tulajdonosa annak a Promenád24 nevű portálnak is, amely februárban élesen támadta Navracsics Tibort, miután a közigazgatási és területfejlesztési miniszter többször is találkozott a volt ellenzéki miniszterelnök-jelölttel, Márki-Zay Péter hódmezővásárhelyi polgármesterrel, aki közismerten Lázár fő politikai ellenfele a városban.

A cikk szerint a Promenád24 egy hét alatt mintegy 2,2–2,5 millió forintot költött a lejárató cikkek hirdetésére. 

Ezzel kaocsolatban Navracsics úgy nyilatkozott, rákérdezett a Parlamentben Lázárnál az ügyre, minisztertársa álláspontja pedig „megfelelt a Promenádon megjelent állásfoglalásnak”. „Vagy nagyon pontosan megtanulta a cikkek tartalmát, vagy ráhatással bírt a tartalomra” – fogalmazott Navracsics. Ami egyébként azért is érdekes, mert Lázár és Márki-Zay a 2022-es országgyűlési választás után közösen áll a sajtó elé, hogy demonstrálják békekötésüket, ami azonban minden jel szerint nem volt tartós – írja a lap.

Bada János egészen más szerepkörben és történetben ebben az írásunkban is feltűnik:

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Münster egén

Több mint húsz év telt el azóta, hogy az HBO bemutatta Tom Hanks és Steven Spielberg háborús sorozatát, az elég szerencsétlen magyar fordításban Az elit alakulatként futó Band of Brotherst.

Aki soha nem járt Tulsában

  • - turcsányi -

Mathew Brady a fotográfia történetének kétségkívül kimagasló alakja, az első fotoriporter, az első PR-szakember, az első bármi.

Elsüllyedt Budapest

„Szép Ernő előbb népszerű költő volt, azután divatos színpadi szerző lett, regényei irodalmi szenzációknak számítottak, azután egy időre szinte teljesen megfeledkeztünk róla” – írta Hegedűs Géza 1976-ban, A magyar irodalom arcképcsarnoka című portrékötetében. 

Búcsú a gonosztól

A német író, Otfried Preuβler (1923–2013) művei közül itthon leginkább a Torzonborzról, a rablóról (eredeti nevén Hotzenplotz) szóló történeteket ismerjük.

Kedvezmény

Az idén 125 éves Közlekedési Múzeumot bombatalálat érte a 2. világháborúban, az épület és a gyűjtemény nagy része elpusztult. Csak 1965-ben nyílt meg újra, majd ötven éven át működött, a hiányosságai ellenére is hatalmas érdeklődés mellett. A Liget-projekt azonban a Közlekedési Múzeumot sem kímélte, 2015-ben bezárták, 2017-ben lebontották.